1 Ekim 2009 Perşembe

Perakendeciler İçin Yenilikçi Mobil Uygulamalar

Mobil cihazlar için yapılan geliştirmelerin perakendeciler için ne gibi avantajlar sağlayabileceğine, ShopSavvy isimli Android uygulamasından bahsettiğim önceki bir yazımda değinmiştim. Bu yazımda da gelecekte perakendeciler için faydalı olabilecek iki ayrı yeni üründen bahsedeceğim.


Son zamanlarda birçok gazetede farklı renkte üçgenlerin yan yana yer aldığı kutucuklar görmeye başladık. Bu minik resimler, aslında Microsoft’un yeni bir uygulaması olan Microsoft Tag isimli bir platformun parçaları. Sistemin işleyişi çok basit. Mobil cihazlara ücretsiz yüklenebilen Tag Reader isimli bir okuyucuya sahip kameralı bir cep telefonunu (barkod okuyucu gibi) Tag adı verilen bu resimleri çekmekte kullanıp sonra da otomatik olarak ilgili içeriğe ait web sayfasına yönlendiriliyorsunuz. Kullanım alanı daha çok İnternet dışındaki (basın ve outdoor reklamlar gibi) iletişimin ölçümlenmesi olarak belirtilen bu ilginç platform, Türkiye İş Bankası tarafından da basın reklamlarının ölçümlenmesi amacıyla test edilmeye başlanmış. Şüphesiz doğru bir uygulama ile klasik perakendeciler için de mağaza içi araştırma deneyimini zenginleştirmeye yardımcı olabilir.

ABD merkezli Cellfire isimli teknoloji firmasının son dönemde oluşturduğu bir mobil uygulama da çok ilgi çekici. Herhangi bir web sitesinde veya epostada karşınıza çıkan sanal kuponları cep telefonunuza yükleyerek bu kuponların mağazadaki okuyuculara kolayca tanıtılmasını sağlayabiliyorsunuz. ABD’deki önemli perakende firmalarından JC Penney bu uygulamayı ilk test edenlerden oldu. JC Penney tarafından üyelerine gönderilen eposta içeriklerinde yer alan sanal kuponlar, kolayca cep telefonlarına yüklenip mağazalara yerleştirilen okuyucular aracılığı ile kullanılabiliyor. Yazıyı bu uygulamanın satışlara ne kadar etkisi olabileceğine dair bir veri ile bitireyim: 2009 yılının ilk üç ayında ABD’deki İnternet kullanıcılarının alışveriş konusunda en önemli olduğunu ifade ettikleri sitelerin ilki arama motorları olurken, online kupon sitelerinin ikinci önem sırasında olduğu ortaya çıkmış*.

* Kaynak: comScore, Mayıs 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder