23 Ocak 2011 Pazar

Siyasetçiler İnternet’in kendilerine sağlayabileceği faydanın farkında mı?

Gündemde, siyasetçilerin sosyal medya iletişimlerinde kişisel mesajlarını ne düzeye kadar paylaşabilecekleri tartışması var. Değerlendirme yapan kişilerin bir kısmı sosyal medyanın sadece kişisel mesajları iletme platformu olduğunu öne sürse de İnternet, dünyada özellikle siyaset alanında seçmenlerle en yakın etkileşimin yapıldığı ve seçim kampanyaları için ciddi finansal kaynağın yaratıldığı bir platform haline geldi. ABD Başkanı Barack Obama’nın seçimi kazanmasında önemli bir rolü olduğu değerlendirilen sosyal medya kampanyasının sonuçları, bu konuda dünyanın nereye gittiğinin önemli göstergeleri kabul ediliyor. Obama’nın iş dünyası profesyonellerince kullanılan Linkedin'de bile profili olduğunu eklemeden geçmeyelim. Barack Obama için açılan resmi iletişim kanallarının en güncel rakamları şöyle:
Youtube hesabındaki kanalı 24 milyon kez görüntülenmiş.
Twitter hesabına 6.5 milyon kişi takipçi olmuş.
Facebook sayfasını 17 milyon kişi beğenmiş.


Bu platformlar aracılığı ile yapılan milyonlarca dolarlık ücretsiz pazarlama iletişiminin yanı sıra; barackobama.com sitesi üzerinden sağlanan 500 milyon dolara yakın Online bağışın rekor büyüklüğünün de altını çizmemiz gerekiyor. Bunun da ortalama bağış büyüklüğü 80 dolar olan milyonlarca kişi tarafından yapılmış olması, genel katılımı artırmanın toplam ölçeği nasıl büyütebileceğinin en geçerli kanıtı.

Yukarıdaki verileri aldığım Erik Qualman’ın Socialnomics kitabı, sosyal medyanın daha fazla konuşulmaya başladığı son dönemde adından söz ettiren başarılı bir kaynak. Kitapta 2008 yılı ABD başkanlık seçimi yanı sıra İnternet’te yayılan reklam kampanyalarından şirketlerin iş planlamalarına kadar çok geniş bir içerikte, bolca örnek ve analiz sunuluyor. Qualman, kitabında bu popüler alanın gelecekte iş dünyasında yaratacağı değişimlerle ilgili öngörülerini de paylaşıyor.

Peki ülkemizde siyaset alanında sosyal medya nasıl kullanılıyor?
Türkiye’de henüz İnternet üzerindeki iletişimin medya harcaması avantajı ve diğer finansal getirileri konusunda bir analiz yapıldığını düşünmüyorum. Ama seçmenlerin siyasetçilerle direk bir iletişim kurma (Online etkileşme) isteği, aşağıdaki rakamlarda gayet net görülebiliyor. Bakalım hangi siyasetçi bu alanı gerek reklam maliyetlerini azaltmada, gerekse ek kampanya finansmanı yaratmada daha başarılı şekilde kullanabilecek?

Abdullah Gül
Twitter hesabını 171 bin kişi takip ediyor.

Recep Tayyip Erdoğan
Twitter hesabını 42 bin kişi takip ediyor.
Facebook sayfasını 464 bin kişi beğenmiş.

Kemal Kılıçdaroğlu
Twitter hesabını 80 bin kişi takip ediyor.
Facebook sayfasını 838 bin kişi beğenmiş.

Devlet Bahçeli
Twitter hesabını 27 bin kişi takip ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder