18 Şubat 2011 Cuma

eTohum Kampı’ndan En Güncel Türkiye E-Ticaret Sektörü Verileri


2011 yılı eTohum Kampı’nın tamamında bulunamasam da Garanti Bankası ve PayPal’ın sunum yaptığı günde İnternet konusundaki bu önemli etkinliğe uğradım. Konuşmalardan not ettiğim, sizlerin de ilgisini çekeceğini düşündüğüm sektörel verileri paylaşmak istedim.

Altan Taşkıran, Garanti Bankası

- 2011 yılı itibariyle milisaniyede 1.000 işleme yanıt verebilecek bir teknik alt yapımız mevcut.
- Toplam POS üyemiz 400 bin adet, bunların 13 bini sanal POS kullanıyor.
- E-ticaret ciromuz toplam ticaret hacminin %8-10’unu oluşturuyor. Bu hacmin içerisinde yalnızca son kullanıcı ile yapılan sanal ticaret (B2C, C2C) bulunmuyor. Son tüketici ile yapılan ticaretin üç büyük sektörü e-perakende, seyahat ve sigortacılık.
- Türkiye, %47 İnternet kullanım penetrasyonu ile toplam İnternet kullanıcısı nüfusunda dünyadaki 13. büyük ülke.
- Türkiye’deki sanal işlem hacmi 2010 yılı sonu itibariyle 15.2 milyar TL. Bunun %70’i doğrudan son tüketici ile yapılan (B2C, C2C) ticari işlemlerden gelirken, %30’u kurum içi (B2B) oluşuyor. Bu hacmin %85’i sadece 200 firma tarafından yapılıyor.
- Türkiye’de toplam sanal POS işlem adeti, aylık 10.7 milyon seviyelerinde. Bu pazarda Garanti Sanal POS’un payı %40 düzeyinde.
- E-ticaret işlem hacminde gün içerisinde en yoğun zaman dilimi saat 14:00-16:00 arası.
- Garanti Bankası’nda 28 kişilik bir chargeback (ters ibraz) ekibi bulunuyor.
- Bizdeki fraud (sahtecilik) oranları, fiziksel POS’lar için %2, sanal POS’lar için %10 düzeyinde.
- Garanti Bankası’ndaki 8 milyon kredi kartı sahibinin 1 milyon adedi İnternet’ten alışveriş yapıyor.
- Garanti Sanal POS kullanıcısı firmaların sektörel olarak toplam işlem haciminde büyük orana sahip olanlarının payları aşağıdaki gibi:
%29 doğrudan pazarlama
%15 sigorta (yoğun olarak B2B)
%12 havayolu
%8 elektronik eşya
%8 seyahat
%8 telekom

Kıvanç Onan, PayPal

- 24 ayrı para biriminde 94 milyon aktif kullanıcı ve 9 milyon üye işyerinde kullanılıyoruz.
- 57 finansal ağ (visa, mastercard) ve 15 bin yerel banka ile işbirliği içindeyiz.
- 94 milyar USD’lik dünya e-ticaret cirosunun %18’i PayPal üzerinden geçiyor.
- 2010 yılında dünyadaki dijital ürün ticaretinin toplam hacmi, 20 milyar USD dolayında gerçekleşti. Bunun 3.4 milyar USD’sinde PayPal kullanıldı.
- PayPal’ın yeni Türkçe sitesi açıldı.
- Türk Lirası (TL) da artık işlemlerde para birimi olarak kullanılabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder