4 Aralık 2011 Pazar

Türkiye'de Dijital Dünyaya Dair Son Dönem Etkinliklerinden Kısa Bir Özet

2011 yılı, dijital dünyaya dair etkinlikler açısında çok zengin geçiyor. Son dönemde katıldığım etkinliklerden aklımda kalanları, özet bir yazıda sizlerle paylaşmak istedim:

DIGITAL AGE
Richard Stacy (Stacy Consulting), Gartner Hype Cycle modelini, sosyal medya stratejilerinin şirketler tarafından yanlış anlaşılıp uygulandığını gösterecek şekilde sosyal pazarlamaya uyarlamış. Richard, firmaların sosyal platformlarda takipçilerini yönlendirmesini değil; tüketicilerin marka ile ilgili paylaşımlarını takip etmesini ve bu noktalarda onlarla etkileşim kurmasını önerdi.

WEBRAZZI SUMMIT
Gerek konuşmacı gerekse katılımcı olarak yurt dışından bu kadar fazla girişimci ve yatırımcıyı bir arada görmek, Türkiye’nin dijital dünyada artan uluslararası öneminin en net kanıtıydı.
Sidar Şahin (Peak Games), internet firmalarının değerlemesinin kolay bir süreç olmadığını ve büyüme aşamasındaki firmalara klasik finansal gelir gider dengesi ile bakmanın yatırımcılar için öngörüsüz bir yaklaşım olduğunu belirtti. Kısa dönemde karlılık ısrarının firmanın büyümesini önleyeceğini ve bu nedenle hızlı büyümeler yaşanan yeni ticaret dünyası dinamiklerinin, geleceği / tüketiciyi iyi okuma üzerine kurulduğunu ekledi.

THINK RETAIL
Peter Fitzgerald (Google), mobil cihazların her geçen gün tüketiciler için hem araştırma hem de alışveriş yapma açısından önemli hale geldiğini vurguladı. Cep telefonlarının akıllı hale gelmesi ile tüketicilerin alışveriş tecrübesinin zenginleştiğini; mobil arama oranlarının %10’ların üzerine çıkması gibi veriler ile Wallet gibi dijital cüzdan projeleri üzerinden anlattı. Tesco’nun Kore’de mobil ticaret konusunda ödül alan projesinin tanıtım videosunu izlemenizi öneriyorum.

E-TİCARET ZİRVESİ
David Rowan(Wired), ticaretin artık sosyal (social), yerel (local) ve mobil (mobile) üçlüsünün yakınsamasını ifade eden SOLOMO üzerinde yükselmeye başladığını belirtti. Yıllar önce e-ticaret konusunda çağının çok ilerisinde fikirler üreten fütüristlerin bulunduğunu kanıtlayan bu reklam filmini izlemenizi öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder