19 Mart 2012 Pazartesi

ABD Perakende Sektöründeki En Güncel Trend Nedir?

Hepimizin takip ettiği gibi akıllı telefonların ve mobil İnternet’in yaygınlaşması ile dünyada birçok perakendeci mobil ticaret sitelerini ve mobil cihaz uygulamalarını yayına aldı. Bu sayedede mobil ticaret hacimleri hızla arttı ve bu konudan daha sık söz edilmeye başlandı. Gelecekte m-ticaretin perakende sektörünü nasıl değiştirebileceğine dair sağlıklı değerlendirmelerde bulunabilmek için ABD’deki klasik perakendecilerin şu anda neler yaptığını bilmek önem taşıyor. Çünkü 150 milyon üzerinde 3G abonesi bulunan, akıllı telefon sahipliğinin %40’a ulaştığı ve bu kişilerin %80’e yakınının alışverişlerinde cihazlarını aktif kullandığı ABD; ulaştığı e-ticaret pazarı bazı ile dünyadaki en sağlıklı öngörü kaynaklarının başında geliyor.

Geçen hafta yaptığım bir seyahat sayesinde ABD’deki son trendleri yerinde görme şansı yakaladım ve sizlerle de paylaşmak istedim. Artık mağazaları gezerken en çok karşılaşılan şey, klasik perakendecilerin mobil cihazları mağaza içi alışveriş tecrübesine sahil etmiş olmaları. M-ticaretin güncel trendi ise QR kodu kullanımı. Vitrinlerden mağaza içlerine kadar neredeyse tüm ürünlerin üzerinde barkod gibi birer QR kodu bulunuyor. Bu sayede de müşteriler, ürünler hakkında daha detaylı bilgiye erişebiliyor. Şu örnek uygulamaların fotoğraflarını aşağıda görebilirsiniz:
- Best Buy vitrinlerini QR kodlarla zenginleştirmeyi tercih ediyor.
- Macy’s müşterilerinin ünlülerden alışveriş ipuçları alıp kampanya fırsatları yakalaması için QR kodları üzerinden bir kampanya düzenliyor.
- Walgreens mobil uygulamasını yükleyen mağaza ziyaretçilerine özel fırsatlar sunuyor.


Dijital dünyaya dair sokaktan diğer izlenimler
- Best Buy, Pick-at-Store (Web’den satınal, dükkandan teslim al) uygulaması için mağaza içlerinde daha geniş alanlar ayırmaya başlamış.
- Target, sadakat programına (Redcard programı) e-ticaret sitesini de dahil ederek çoklu-kanal yapısını tam olarak entegre etmiş.
- Groupon, şehir merkezlerine yerleştirilen dokunmatik panolar ile fiziksel alışveriş dünyasına iyice girmiş.
- Bankaların reklam kampanyalarının odağında artık mobil ödeme var. (Citibank ve Google Wallet işbirliği gibi.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder