8 Nisan 2012 Pazar

ABD'li Klasik Perakendecilerin Yeni Stratejilerinden Örnekler

Büyük klasik perakendecilerin, tüketicilerin teknolojiyi daha yoğun kullanmaya başlamasıyla karşı karşıya kaldığı sorunlara dair genel bir tabloyu daha önceki bir yazıda paylaşmıştım. ABD perakende sektörünün bugünkü trendlerini yakından takip etmek, ülkemizdeki perakendeciler için gelecekte başarıya götürecek stratejileri belirlemekte önemli fayda sağlayacaktır.

ABD Perakende Sektörünün Gündemi

2011 yılı itibariyle 200 milyar dolara ulaşan e-ticaret, ABD perakende sektörünün %7'sini oluşturuyor. Bu oranının e-ticaret hacmindeki ciddi sıçrama beklentisi ile 2016 yılında %9'a ulaşması öngörülüyor.


Tüketicilerin alışveriş sırasında cep telefonlarını daha yoğun kullanmaya başlaması nedeniyle, perakendeciler mobil cihazları temel stratejileri içerisine almaya başladılar.

Klasik perakendeciler, toplam cirolarının %4 artışına karşılık e-ticaret sektöründeki %15'lere varan artış oranları ile karşılaştıkça başta Amazon.com olmak üzere, e-ticaret perakendecilerinin showroom'ları haline geldiklerini fark ettiler. Büyük mağaza perakendecileri, gerek depolama gerekse vergisel dezavantajları sebebiyle e-perakendeciler ile fiyat rekabetine giremeyeceklerini kabul ettiler.

Klasik perakendeciler, tüketicileri özellikle fiziksel mağazalarına çekebilmek için mağaza içi alışveriş tecrübesini geliştirerek birer yaşam alanı yaratma uğraşına girdiler.


ABD'li Perakendecilerden Güncel Haberler

Wal-Mart: Fiyat odaklı rekabet stratejisinin karlılığını olumsuz etkilemesi nedeniyle, müşterilerinin alışveriş tecrübesini zenginleştirmeye önem vermeye başladı.

Target: E-perakendecilerle girdiği rekabette avantaj sağlayabilmek için tedarikçileri ile bazı ürünlerin sadece kendinde satılmasına yönelik, özel anlaşmalar yapmaya çalışıyor.

Macy's: Yıllık 2 milyar dolara ulaşan e-ticaret cirosunun, şirketin büyümesindeki önemli etkisi nedeniyle global büyüme stratejisini İnternet sitesi üzerinden geliştiriyor.

JC Penny: Müşterilerinin mağaza içi alışveriş keyfini geliştirebilmek için Apple mağazalarının yaratıcısı Ron Johnson'u transfer etti.

CostCo: Üyelik modeli ile faaliyet gösteren bu perakendecinin toplam cirosu içerisinde üyelik aidatlarının yarattığı gelir, net gelirinden daha fazla.

Build-A-Bear Workshop: Alışveriş tecrübesini aksesuarlar ve özelleştirme konsepti ile zenginleştirip farklı bir perakende modeli yaratmayı başardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder