6 Ocak 2013 Pazar

Dijital İletişim Stratejileri İçin Veri Tabanları ve Ücretsiz Araçlar

E-ticaret firmalarının en öncelikli hedeflerinden biri, işlerini daha verimli yapmak. Aslında, İnternet üzerinde bulunan, çoğunluğu ücretsiz Online araçları veya bilgi kaynaklarını kullanarak bu stratejiyi kolayca uygulamak mümkün. Bu süreci temel olarak tüketicileri analiz etmek, hedef kitleyi siteye getirmek, ziyaretçileri raporlamak ve siteyi iyileştirmek gibi 4 başlıkta düşünebiliriz. E-ticaret profesyonelleri tarafından doğrudan kulanılabilecek kaynakları & araçları, aşağıda bu bölümlemeye göre listelemeye çalıştım.

ANALİZ
Tüketicileri dinlemek; gerçek zamanlı pazar araştırması yapmak.

Global İnternet Kullanıcısı Araştırması
Global Mobil Kullanıcı Araştırması
Internet Pazarlaması - Ülke Verileri
ABD Tüketici Araştırması

Global İnternet Reklamcılığı Verileri
Global Sosyal Medya Verileri

Google Arama Trendleri
Google Anahtar Kelime Aracı

eMarketer Blog
Forrester Blog
ComScore Blog

Türkiye İnternet Kullanım Verileri (TUIK)
Bilgi Teknolojileri Ve İletişim Kurumu (BTK)
Birleşik Kartlar Merkezi (BKM)

TRAFİK
Hedef kitlenin siteyi ziyaretini sağlamak.

Arama Motoru Optimizasyonu
Google
Bing
Yandex

Online Reklam
Google AdWords
Facebook Reklamları

Sosyal Platformlar
Google+ Sayfası
Facebook Sayfası
Twitter Sayfası

RAPORLAMA
Site ziyaretçilerinin detaylı analizini çıkarmak.

Web Sitesi
Google Analytics
Yandex Metrica
StatCounter
Piwik
Clicky

Sosyal Platform Sayfası
Youtube Analytics
Facebook Page Insights

İYİLEŞTİRME
Satış veya diğer hedef gerçekleşme oranlarını artırmaya yönelik testler uygulamak.

Google Analytics İçerik Denemeleri (Content Experiments)
Fivesecondtest

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder